A cœur vaillant rien d'impossible, czyli dla chcącego nic trudnego!

Jako, że lato jest okresem wakacyjnym postanowiłam nauczyć się słownictwa związanego z wyjazdem na wakacje, podróżą. Myślę, że nie tylko mnie ten temat przypadnie do gustu biorąc pod uwagę, że z pewnością nie tylko ja wybieram się w najbliższym czasie na urlop 🙂

Podróż do celu możemy odbyć na kilka sposobów. Począwszy od dojazdu własnym samochodem, na podróży samolotem skończywszy. W dzisiejszej lekcji przedstawię zagadnienia związane z podróżą pociągiem oraz podróżą samolotem.

Podróż pociągiem – Le voyage en train

źródło zdjęcia:Internet

Słówka:

  • pojechać pociągiem – prendre le train
  • dworzec – la gare
  • dworzec główny – la gare principale
  • peron – la voie/le guai
  • pociąg – le train
  • kasa biletowa – le guichet
  • bilet – le billet
  • bilet w jedną stronę – le billet aller
  • bilet powrotny – le billet aller-retour
  • cena biletu – le prix du billet
  • kasować bilet – composter
  • kontrola biletów – le contrôle des billetes
  • kupować – acheter
  • rozkład jazdy – l’horaire
  • odjazd – le départ
  • przyjazd –  l’arrivée

Przydatne zwroty:

  • Chciałbym kupić bilet do.. J’aimerais acheter un billet pour…
  • Poproszę bilet w jedną stronę/powrotny do… Un aller/aller-retour pour…, s’il vous plaît.
  • Gdzie jest kasa biletowa? Où est le guichet ?
  • O której godzinie odjeżdża pociąg do…? À quelle heure part le train pour… ?
  • Z którego peronu odjeżdża pociąg do…? Quelle voie part le train pour… ?

Podróż samolotem – La voyage en avion

źródło zdjęcia:Internet

Słówka:

  • lotnisko – l’aéroport
  • samolot – l’avion
  • lot – le vol
  • rezerwować – réserver
  • stanowisko odpraw – le poste de douane/la porte d’embarquement
  • przejść przez odprawę – faire les formalités d’embarquement
  • odprawa bagażu – l’enregistrement des bagages
  • bagaż – le bagage
  • nadbagaż – l’excédent de bagages
  • karta pokładowa – la carte d’embarquement
  • kontrola bezpieczeństwa – le contrôle de sécurité
  • przesiadka – la correspondance
  • przesiadać się – changer
  • paszport – le passeport
  • ważny – valide
  • nieważny – périmé
  • pokazać paszport – présenter son passeport
  • lot odwołany – le vol annulé
  • lot opóźniony – le vol retardé

Przydatne zwroty:

  • Poproszę bilet do… Je voudrais un billet pour…
  • Czy są jeszcze miejsca? Est-ce qu’il y a encore des places ?
  • Poproszę o miejsce przy oknie. Je voudrais une place au hublot, s’il vous plaît.
  • Poproszę o miejsce przy przejściu/w korytarzu. Je voudrais une place sur ‚allée, s’il vous plaît.
  • Kiedy odlatuje samolot do..? Quand part le avion pour… ?
Comments on: "Lekcja 8. Podróż – Le voyage" (2)

  1. Justyna said:

    Pierwszy raz jestem u Ciebie i wydaje mi sie ze z wszystkich blogow na temat francuskiego, Twoj przekonuje mnie do siebie najbardziej, jest przejrzysty, ciekawy i podoba mi sie jego szata graficzna! Tak trzymaj:) Bede zagladac!
    Wydaje mi sie, ze Ty juz bylas u mnie, ale jesli nie, na wszelki wypadek zapraszam:
    je-suis-justyna.blogspot.com

    • Witaj! Ja Twojego bloga znalazłam przez przypadek i również bardzo lubię do Ciebie zaglądać 🙂 Miło mi niezmiernie, że i Ciebie widzę u siebie! Chwilowo mam przestój z racji urlopu, ale już niedługo wracam na „francuskie wody” 😉

      Pozdrawiam!

Skomentuj

